JUSTLOVE, lokální fashion brand, který stojí na principech cirkularity a sustainable začala využívat virtuální modelky a AI avatarku své zakladatelky. Používá je nejen pro marketing, ale taky pro vývoj nových modelů oblečení.
Projekt vznikl s jasným záměrem – otevřít debatu o hranicích identity, estetiky a autentičnosti v digitálním světě. „Nejde nám o dokonalou iluzi. Naopak – chceme ukázat, že technologie může být nástrojem kreativity i empatie, pokud s ní pracujeme vědomě,” říká Zuzana Melicharová, zakladatelka značky JUSTLOVE. „A vlastního avatara jsem vytvořila, protože chci sama zažít, jak technologie pracuje s identitou a jak se člověk cítí, když vidí svou digitální verzi.”
Na svých stránkách představila značka první AI virtuální kolekci hedvábných šatů hned z dvou důvodů – virtuální návrhy nevytvářejí textilní odpad ani nepotřebují přepravu, takže snižují ekologickou stopu a také, aby bylo jasné, co se zákazníkům líbí ještě dříve, než se investuje do výroby skutečných kousků.
Virtuální vizuály umožňují značce vytvářet kampaně rychleji a flexibilněji – například testovat nové barvy nebo střihy, aniž by bylo nutné realizovat fyzické focení. AI vnímá Melicharová jako nástroj, který efektivněji prezentuje módu, ale nikdy nenahradí lidský faktor. “Každý outfit, který na virtuálních modelkách prezentujeme, prošel rukama švadlen, byl navržen s péčí a láskou. Technologie nám jen pomáhá tento příběh vyprávět novými způsoby a možná i širšímu publiku,” vysvětluje Melicharová a zdůrazňuje, že nejde jen o marketing, ale o způsob, jak být jako značka současná, zodpovědná a pravdivá.
“Jestli jsem se něco naučila v oblasti udržitelnosti, tak je to fakt, že nic není černobílé,” říká Melicharová. “Neexistuje 100% udržitelnost. Ale držím se jednoduchého modelu, který je inspirován principem 3P. To znamená: People – značka by v rámci své existence neměla jakýmkoli způsobem zneužívat lidi a jejich práci. Planet – značka by v rámci své existence neměla přispívat k znečišťování naší planety. Profit – udržitelnost spočívá také v tom, že značka ekonomicky uspěje, aby mohla své cíle plnit dlouhodobě.”
Oblečení firma vyrábí z přírodních materiálů, které se snadněji recyklují a jsou přirozeně rozložitelné. „Všechno oblečení JUSTLOVE, které jste přestali nosit, nám můžete jednoduše vrátit, a my se postaráme o to, abychom z něj znovu ušili nové kousky,” říká zakladatelka značky. Na stránkách JUSTLOVE také najdete rozepsané částky, které dohromady dávají cenu zboží, z nichž jedno procento vždy investuje do inovací a zajímavých projektů.
V portfoliu značky najdete především kašmírové kousky, ty pocházejí z Mongolska a Nepálu, ale také oblečení z hedvábí a organické bavlny, které vzniká v Portugalsku v továrnách, které pracují pro velké světové značky v luxusním segmentu. Hedvábné sety se vyrábí v České republice.
AI modelky nasazuje také švédský módní gigant H&M, který chce vytvořit AI avatary rovnou třiceti svých modelek. Módní značka si od toho slibuje mnohé. Kampaně mají být rychlejší, levnější, byť na kvalitě, kterou značka vyžaduje, se údajně nic změnit nemá.
Foto: JUSTLOVE