Greenwashing

Co je to greenwashing? Pojem greenwashing je utvořen po vzoru slova „whitewashing,“ což označuje manipulativní a polopravdivý výklad faktů a ospravedlňování vad či chyb za cílem vykreslit někoho či něco v pozitivním světle. Greenwashing je tedy v principu stejný jev, jen si jako rukojmí bere ekologii a udržitelnost.

Greenwashing je v dnešní době častá marketingová technika, která se zaměřuje na propagaci ekologických hesel a cílů v kampani značky a tím zastírat reálné problémy masové produkce. Často se greenwashingem setkáme u značek s oblečením, které se např. snaží nabízet oblečení a obaly z recyklovaných materiálů, často za několikanásobek reálné ceny, ale přesto stále odebírají materiál a práci ze zemí třetího světa, kde můžou obcházet ekologické limity stanovené v EU nebo v USA.

Nejlepším způsobem, jak se greenwashingu bránit, je kritický náhled na informace z reklam a vyhledávání si reálných fakt o etice společnosti.

Související pojmy: